Υπερτερεί το φροντιστήριο έναντι του ιδιαίτερου;

Ας το παραδεχτούμε πως στις μέρες μας το φροντιστήριο αποτελεί στις περισσότερες περιπτώσεις προϋπόθεση για την επιτυχημένη εισαγωγή ενός μαθητή στο πανεπιστήμιο. Αναμφισβήτητα αυτό αποτελεί πρόβλημα και αγχώνει όχι μόνο πολλούς μαθητές, αλλά και τους γονείς τους. Μερικοί βασικοί προβληματισμοί που δημιουργούνται είναι το ποσό άριστα και αψεγάδιαστα πρέπει να γνωρίζει το παιδί απέξω την ύλη και το κάθε βιβλίο ξεχωριστά. Το πόσες ατέλειωτες ώρες θα περνάει μπροστά από μια οθόνη το πρωί που θα πραγματοποιούνται οι σχολικές ώρες και μετά το απόγευμα η φροντιστηριακή του εκπαίδευση. Το οικονομικό κόστος αλλά και η ποιότητα της εκπαίδευσης, η σωστή κατάρτιση των καθηγητών, όλα αυτά παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο για να είναι φιλόξενος και φιλομαθές, ένας φροντιστηριακός χώρος.

Σίγουρα όσα προαναφέραμε αποτελούν τροφή για σκέψη για κάθε γονέα που επιθυμεί να γράψει το παιδί του σε ένα φροντιστήριο. Όμως πάμε να δούμε και τους λόγους για τους οποίους να φροντιστήριο μπορεί να υπερτερεί σε πολλές περιπτώσεις από την ιδιαίτερη εκπαίδευση. πολλοί είναι εκείνοι που επιλέγουν την ιδιαίτερη εκπαίδευση έναντι της φροντιστηριακής για λόγους μεταφοράς. προτιμούν δηλαδή να έρχεται ο καθηγητής σπίτι αντί να στέλνουν οι ίδιοι το παιδί τους στο φροντιστήριο. Όμως κάτι που ίσως δεν λαμβάνουν υπόψην είναι ότι τα οφέλη που μπορεί να αποκομίσει το παιδί τους από ένα φροντιστήριο είναι πολύ μεγαλύτερης σημασίας. Για παράδειγμα:

Σε μια τάξη με άλλους μαθητές, το παιδί θα αναγκαστεί να επιταχύνει τον ρυθμό με τον οποίο διαβάζει προκειμένου να συμβαδίζει με το υπόλοιπο τμήμα και να προχωράνε όλοι μαζί χωρίς σε κάποιο από τα παιδιά να δημιουργείται κενό. Επίσης αν χρειαστεί, ο κάθε δάσκαλος είναι διατεθημένος μετά από τη διδακτική ώρα να αφιερώσει λίγο παραπάνω χρόνο σε ένα παιδί που θα το χρειαστεί ή που θα ζητήσει τη βοήθεια του. Με λίγα λόγια θα του προσφέρει κάτι σαν “ιδιαίτερο” προκειμένου να λύσει τυχόν απορίες και προβληματισμούς του. Φροντιστήρια στο Χαλάνδρι σκοπό έχουν να τελειοποιήσουν την προεργασία που συμβαίνει στα σχολεία και προετοιμάσουν όσο καλύτερα γίνεται τους μαθητές τους για την επιτυχή εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Άλλο ένα στοιχείο στο οποίο υπερτερεί το φροντιστήριο είναι το εκπαιδευτικό προσωπικό. Το εκπαιδευτικό προσωπικό ενός φροντιστήριο αποτελεί τη δύναμη και τη βάση ολοκλήρου του φροντιστηρίου και απαιτείται να επιλέγεται με απόλυτη προσοχή και με δυνατά κριτήρια. Οι δάσκαλοι ενός φροντιστηρίου δεν είναι απλά εργαζόμενοι που μεταφέρουν τις γνώσεις στα μυαλά των μαθητών τους, αλλά συνεργάτες στην προσπάθεια του φροντιστηρίου να αποδώσει το δύσκολο έργο του. Συνεπώς σε κάθε φροντιστήριο οι καθηγητές επιλέγονται με αυστηρά κριτήρια και προσεκτικό έλεγχο. Στα ιδιαίτερα μαθήματα τέτοιος έλεγχος δεν υπάρχει. Ο γονέας δεν μπορεί να ξέρει από την πρώτη στιγμή που θα επιλέξει έναν καθηγητή, εάν θα είναι ο κατάλληλος εκπαιδευτικός για το παιδί του ή εάν πληρεί τις προϋποθέσεις για να είναι καθηγητής.