Κατάθλιψη: Ποια είναι τα στάδια και τι πρέπει να κάνεις;

παπουτσια σκοταδι
πηγή φωτογραφίας: newse.gr

Κάθε μέρα επιφυλάσσει εκπλήξεις. Η διάγνωση της ήπιας κατάθλιψης αποτελεί πρόκληση για τους ειδικούς, καθώς τα συμπτώματά της μοιάζουν σχεδόν με τις φυσιολογικές συναισθηματικές αντιδράσεις και ψυχολογικές διακυμάνσεις της καθημερινής ζωής.

Όσον αφορά την κατάθλιψη υπάρχουν κάποια στάδια. Κάποιες εκπλήξεις. Είτε αυτές είναι ευχάριστες είτε δυσάρεστες. Το σίγουρο είναι ότι καμία μέρα δεν είναι ίδια με την προηγούμενη ή με την επόμενη.

Εσύ νιώθεις ότι παρόλο που καλοκαίριασε η ψυχολογία σου είναι down;

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:

Χορτοφαγική δίαιτα: Έτσι θα χάσεις κιλά κάνοντας αποτοξίνωση

Η φωτογραφία που σόκαρε το ίντερνετ: Δείτε τι έγινε σε θάλασσα

Φύγε μακρυά από τα πρώτα στάδια στην κατάθλιψη

Μπορείς να το αλλάξεις γιατί είναι στο χέρι σου. Αρκεί να ακολουθήσεις τα παρακάτω 5 βήματα από αύριο κιόλας και θα δεις διαφορές.

  1. Βάλε το ξυπνητήρι σε μία ώρα που θα τη ρυθμίσεις καθημερινά να είναι η ίδια. Προτίμησε να είναι αρκετά πρωινή. Περίπου στις 9. Αν ξυπνάς νωρίτερα ακόμη καλύτερα.
  2. Με το που ανοίξεις τα μάτια σου, χαμογέλασε και κάνε την προσευχή σου ευγνωμονώντας το Θεό που είσαι υγιής, εσύ και οι αγαπημένοι σου άνθρωποι. (φίλοι και οικογένεια)
  3. Σήκω από το κρεβάτι και μέχρι να πας στο μπάνιο να πλυθείς, κάνε μόνο θετικές δηλώσεις, ευγνωμονώντας πάλι το θείο δώρο που σου έχει δοθεί και το θεωρούσες δεδομένο. Με αυτόν τον τρόπο μαθαίνεις στον εαυτό σου να σκέφτεται θετικά. Τις πρώτες φορές δε θα το κάνεις ενδεχομένως μέσα από την καρδιά σου. Όσο όμως περνάει ο καιρός θα δεις ότι θα το πιστέψεις.
  4. Ρίξε στο πρόσωπό σου πολύ νερό και αν μπορείς κι έχεις χρόνο ξεκίνα τη μέρα σου με ένα μπάνιο στη θάλασσα. Το θαλασσινό νερό και ο ήλιος θα σου δώσουν ενέργεια που μέχρι τώρα δεν είχες.
  5. Κάνε 15’ διαλογισμό, φέρνοντας φυσικά στο νου μόνο όμορφες εικόνες ή αναμνήσεις. Μπορείς επίσης να φανταστείς εικόνες και να τις δώσεις σάρκα και οστά.

Ο λίγος ύπνος «ένοχος» για κατάθλιψη στα πρώτα στάδια και άγχος

Δεκάδες έρευνες έχουν αποδείξει ότι ο επαρκής και καλός ύπνος συνδέεται με καλύτερη σωματική και ψυχική υγεία και από την άλλη ότι η έλλειψη ύπνου διαταράσσει τη φυσιολογική λειτουργία ολόκληρου του οργανισμού.

Παρά τα διδάγματα της επιστήμης βέβαια είναι πολύ δύσκολο για τον μέσο άνθρωπο σήμερα να βρει τον χρόνο αλλά και την ηρεμία ώστε να απολαύσει αρκετές ώρες ύπνου χωρίς έγνοιες σύμφωνα με το onmed.gr.

Η σχέση ύπνου και ψυχικής υγείας ήταν το αντικείμενο μιας μελέτης που εκπονήθηκε στο Πανεπιστήμιο Μπιγκχάμπτον της Νέας Υόρκης, η οποία υπέδειξε ότι οι άνθρωποι που κοιμούνται λιγότερες από τις συνιστώμενες οκτώ ώρες κάθε βράδυ είναι πιο πιθανό να ταλαιπωρούνται από επίμονες αρνητικές σκέψεις, όπως αυτές που χαρακτηρίζουν το άγχος και την κατάθλιψη.

Ο λίγος ύπνος «ένοχος» για κατάθλιψη και άγχος

Στο πλαίσιο της μελέτης, αξιολογήθηκαν οι συνήθειες του ύπνου ανθρώπων που είχαν δηλώσει ότι ταλαιπωρούνται συχνά ή και πολύ συχνά από αρνητικές σκέψεις (π.χ. ανησυχίες). Οι συμμετέχοντες έπρεπε να δουν μια σειρά από εικόνες που σκοπό είχαν να τους προκαλέσουν μια θετική ή αρνητική συναισθηματική αντίδραση, ενώ παράλληλα οι ερευνητές παρακολουθούσαν τις κινήσεις των ματιών τους.

Αυτό που παρατήρησαν οι ερευνητές ήταν ότι οι συμμετέχοντες που δεν απολάμβαναν επαρκή ύπνο δυσκολεύονταν περισσότερο να απομακρύνουν την προσοχή τους από τις εικόνες που τους προκαλούσαν αρνητικά συναισθήματα. Όπως οι ίδιοι επισημαίνουν στη μελέτη τους, αυτό πιθανότατα σημαίνει πως ο λίγος ύπνος ευθύνεται ως έναν βαθμό για τις επίμονες αρνητικές σκέψεις και για το γεγονός ότι αυτές καταλήγουν να γίνουν εμπόδιο στη ζωή ορισμένων ανθρώπων.

Έρχονται οι αρνητικές σκέψεις

«Διαπιστώσαμε ότι στους άνθρωποι που συμμετείχαν στη μελέτη υπήρχε μια τάση οι αρνητικές σκέψεις να ‘κολλάνε’ στο μυαλό τους, ενώ ταυτόχρονα οι αρνητικές σκέψεις φάνηκε να τους εμποδίζουν από το να αποδεσμευτούν από ένα αρνητικό ερέθισμα στο οποίο εκτίθενται» αναφέρει η Μέρεντιθ Κόουλς, καθηγήτρια Ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο Μπιγκχάμπτον. «Ενώ άλλοι άνθρωποι λαμβάνουν αρνητικά φορτισμένες πληροφορίες και τις ξεπερνούν, οι συμμετέχοντες φάνηκε να δυσκολεύονται να τις αγνοήσουν».

Αυτές οι αρνητικές σκέψεις λόγω του κακού ύπνου, καταλήγουν οι ερευνητές, αφήνουν έναν άνθρωπο εκτεθειμένο σε ψυχικές διαταραχές όπως το άγχος και η κατάθλιψη. Από την άλλη, η «διόρθωση» των συνηθειών του ύπνου θα μπορούσε ενδεχομένως να αποτελέσει θεραπευτική λύση για την αντιμετώπιση τέτοιων κοινών ψυχικών διαταραχών.

Εάν θέλεις μπορείς να απευθυνθείς σε κάποιον ειδικό για να σου δώσει τις σωστές κατευθυντήριες οδηγίες. Αν χρειάζεσαι μια πιο εμπεριστατωμένη και σαφή γνώμη και λύση για το θέμα που σε απασχολεί, το καλύτερο για την υγεία σου είναι να απευθυνθείς σε ένα γιατρό.