Μία μερίδα πολιτών μας ρωτά τι είναι το επίδομα ΚΤΠ ΜΑΕ – Η απάντηση είναι απλή
Δεν είναι ένα νέο επίδομα αλλά ένας φορέας που είναι υπεύθυνος για να βγάλει την πληρωμή του power pass.
Το power pass ή αλλιώς η επιδότηση του ρεύματος είναι διαφορετική. Οι δικαιούχοι είχαν την ευκαιρία να ζητήσουν το ποσό από μία πλατφόρμα που παράλληλα φιλοξενεί και το fuel pass. Μπαίνοντας εκεί με τους κωδικούς taxisnet, επίλεγαν την παροχή ρεύματος και αφού γίνονταν οι διασταυρώσεις θα πιστώνονταν τα χρήματα στον λογαριασμό.
Η διαδικασία ήταν απλή. Η αίτηση για το Power Pass μπορούσε να γίνει από κάθε πρόσωπο που δήλωνε ότι ένας αριθμός παροχής αντιστοιχούσε στην κύρια κατοικία του.
Όλη η διαδικασία μπορούσε να γίνει από έναν, χωρίς να χρειάζεται κοινή ή διπλή αίτηση και από τα δύο πρόσωπα. Για δηλώσεις που αφορούσαν στην πρώτη κατοικία εξαρτώμενων μελών η διαδικασία έπρεπε να γίνει από το πρόσωπο που αναφέρονταν ως κηδεμόνας.
Τα ενημερωτικά εκκαθάρισης αναρτώνται σταδιακά στη σχετική πλατφόρμα του Power Pass, που υλοποιήθηκε από την Κοινωνία της Πληροφορίας Μ.Α.Ε. (ΚτΠ Μ.Α.Ε.). Η ΚΤΠ ΜΑΕ είναι εποπτευόμενος φορέας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης σε συνεργασία με την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) και τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης.
Το ποσό της ενίσχυσης και ο καταμερισμός ανά δικαιούχο υπολογίζεται από την ΚτΠ Μ.Α.Ε., με βάση τα δεδομένα που έχουν αντληθεί από τους προμηθευτές ή και τους διαχειριστές ηλεκτρικής ενέργειας και την ΑΑΔΕ, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο άρθρο 36 του ν. 4936/2022 (A΄ 105) και τη σχετική Κοινή Υπουργική Απόφαση 3365/2022 (ΦΕΚ 2827/Β΄) όπως ισχύει.
Δείτε ποια μηνύματα μπορεί να έχει βγάλει η αίτηση σας.
1) ΑΠΟΡΡΙΦΘΕΙΣΑ: έχει απορριφθεί η αίτηση. Εάν πλοηγηθείτε στη σελίδα της αίτησης θα δείτε στο πάνω μέρος περισσότερες πληροφορίες (π.χ. αδυναμία διασταύρωσης του ΑΦΜ ως δικαιούχου/συνδικαιούχου στο δηλωθέν ΙΒΑΝ). Απορριφθείσες αιτήσεις μπορούν να ενωθούν και να επανυποβληθούν.
2) ΥΠΟ ΕΛΕΓΧΟ: η αίτηση έχει υποβληθεί και βρίσκεται σε διαδικασία ελέγχου των ακολούθων.
αν το ΑΦΜ είναι δικαιούχος / συνδικαιούχος στο δηλωθέν IBAN.
αν ο αιτών/αιτούσα δεν έχει ξεπεράσει την μία (1) αίτηση για τον ίδιο και τον/την σύζυγο και δεν έχει ξεπεράσει τις τρεις (3) για τα προστατευόμενα μέλη.
3) ΥΠΟ ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΗ: για τις αιτίες που βρίσκονται σε αυτή την κατάσταση, έχουν ολοκληρωθεί οι έλεγχοι για το ΙΒΑΝ/ΑΦΜ, και δεν απαιτούνται περαιτέρω ενέργειες από τον πολίτη. Μετά την ολοκλήρωση της Περιόδου Υποβολής Αιτήσεων (1η Ιουλίου 2022) θα εκτελεστούν οι διασταυρώσεις με τα στοιχεία λογαριασμών που θα δοθούν από τους παρόχους, ώστε να γίνει η εκκαθάριση και να υπολογιστεί το ποσό της επιδότησης.
4) ΠΡΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΟ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ: το ποσό επιστροφής (για πληρωμή, μέσω ΔΙΑΣ) που αποστέλλεται στο επιλεγμένο Χρηματοπιστωτικό Ίδρυμα.
5) ΠΡΟΣ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΑΠΟ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ: η εντολή για το ποσό των εσόδων έχει αποσταλεί στο επιλεγμένο Χρηματοπιστωτικό Ίδρυμα μέσω ΔΙΑΣ και περιμένουμε από την τράπεζα να κάνει την πληρωμή.
6) ΕΓΚΡΙΘΕΙΣΑ: έχουμε λάβει απάντηση από το επιλεγμένο Χρηματοπιστωτικό Ίδρυμα ότι εκτέλεσε επιτυχώς την πληρωμή. Ο/Η δικαιούχος μπορεί να ελέγξει τον λογαριασμό του/της
Power Pass: Τι γίνεται αν δηλώσετε ψευδή στοιχεία;
Σε περίπτωση που κατά τον έλεγχο του αιτούντος από τη φορολογική διοίκηση ή άλλο αρμόδιο όργανο ελέγχου, διαπιστωθεί υποβολή ψευδών ή ανακριβών στοιχείων στην αίτηση για τη λήψη της οικονομικής ενίσχυσης, είναι άμεσα απαιτητό το διπλάσιο ποσό της χορηγηθείσας ενίσχυσης.