Σε λίγες μέρες πρόκειται να ξανά ξεκινήσει η τηλεθέρμανση στην Κοζάνη μιας και χειμωνιάζει.
Η τηλεθέρμανση στην Κοζάνη διέκοψε την λειτουργία της για την θερινή περίοδο αρχές του Μάη.
Αυτού του είδους η θέρμανση λειτουργεί με απόλυτη επιτυχία από το 1993 εξασφαλίζοντας στο σύνολο, σχεδόν, των κατοίκων της πόλης, το αγαθό της θέρμανσης καθ΄ όλη τη διάρκεια των χειμερινών περιόδων.
Σήμερα στο δίκτυο της τηλεθέρμανσης, του οποίου το συνολικό μήκος φτάνει τα 500 χιλιόμετρα, περίπου, είναι συνδεδεμένα 5.500 κτίρια, και το σύνολο των συνδεδεμένων διαμερισμάτων φτάνει τις 28.000.
Όλα αυτά τα χρόνια που λειτουργεί το σύστημα συμβάλει καθοριστικά στην αναβάθμιση και την προστασία του περιβάλλοντος της περιοχής, αφού καταργήθηκαν πάνω από 5.000 καπνοδόχοι, και την ατμόσφαιρα δεν επιβαρύνουν 760.000 tn CO2- διοξειδίου του άνθρακα και 70 tn αιωρούμενα σωματίδια.
Τι είναι η τηλεθέρμανση;
Η τηλεθέρμανση είναι ένα σύστημα παροχής θερμότητας σε κτίρια από ένα κεντρικό θερμοκήπιο.
Το θερμοκήπιο θερμαίνει νερό και το μεταφέρει μέσω σωλήνων στα κτίρια. Το νερό θερμαίνει τα θερμαντικά σώματα στα κτίρια και η θερμότητα διαχέεται στον αέρα.
Η τηλεθέρμανση είναι μια αποτελεσματική και οικονομικά αποδοτική μορφή θέρμανσης. Χρησιμοποιεί λιγότερο καύσιμο από τις συμβατικές συσκευές θέρμανσης και παράγει λιγότερες εκπομπές ρύπων.
Η τηλεθέρμανση είναι επίσης μια φιλική προς το περιβάλλον μορφή θέρμανσης, καθώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη θέρμανση κτιρίων από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, όπως η ηλιακή ενέργεια και η αιολική ενέργεια.
Η τηλεθέρμανση είναι διαθέσιμη σε πολλές πόλεις και κωμοπόλεις σε όλο τον κόσμο. Είναι μια καλή επιλογή για τους ιδιοκτήτες σπιτιών και επιχειρήσεις που θέλουν να θερμάνουν τα κτίριά τους με έναν αποτελεσματικό και οικονομικά αποδοτικό τρόπο.
Πότε ανοίγει η τηλεθέρμανση Κοζάνης 2024;
Κάθε χρόνο ανοίγει η τηλεθέρμανση στις 15 Οκτωβρίου. Βέβαια μέχρι αυτή την ώρα δεν έχει ξεκινήσει μιας και εξαρτάται από την ετοιμότητα των μονάδων της ΔΕΗ. Την ίδια ώρα η ΔΕΥΑΚ δηλώνει απόλυτα έτοιμη ώστε να τηρήσει τους χρόνους που κάθε φορά έχει συμβατοποιήσει με τους καταναλωτές.