Δευτέρα, 21 Ιουνίου, 2021

Βελτιστοποίηση ιστοσελίδων SEO: Πως γίνεται και ποια τα οφέλη

Δευτέρα, 21 Ιουνίου, 2021

Διαβάστε ακόμα

Πότε ανοίγουν οι εμποροπανηγύρεις το 2021;

Ξεκίνησαν υπό προϋποθέσεις. Έχουν ξεκινήσει ξανά οι εμποροπανηγύρεις του...

Ποια μαγαζιά είναι ανοιχτά του Αγίου Πνεύματος 2021;

Επιτέλους ήρθε του Αγίου Πνεύματος 2021. Όπως επισημαίνεται σε...

Πότε τελειώνει η σειρά Αγγελική;

Μια καταπληκτική σειρά που καθηλώνει τους τηλεθεατές. Το μεγάλο...

Πότε τελειώνει η Αγγελική;

Σύμφωνα με όσα γνωρίζουμε μέχρι στιγμής, η σειρά του...

Αν έχετε ιστοσελίδα ή αν γενικά περνάτε πολύ χρόνο στο internet είτε για επαγγελματικούς λόγους είτε απλά για διασκέδαση, είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα έχετε ακούσει τον όρο SEO. Γνωρίζετε όμως τι είναι; Το πιο πιθανό είναι ότι ξέρετε ότι είναι κάτι που έχει να κάνει με τις μηχανές αναζήτησης και ότι σε γενικές γραμμές, είναι καλό να υπάρχει σε μια ιστοσελίδα. Ας δούμε λοιπόν κάποια γενικά πράγματα που είναι καλό να ξέρετε για το SEO για να καταλάβετε καλύτερα πως λειτουργεί το internet και οι μηχανές αναζήτησης αλλά και πως μπορεί να ωφελήσει μια ιστοσελίδα.

Τι σημαίνει SEO

Ας ξεκινήσουμε από τα πολύ βασικά: τι ακριβώς σημαίνει SEO; Λοιπόν, το SEO βγαίνει από τις λέξεις Search Engine Optimization και στα Ελληνικά θα το μεταφράζαμε ως βελτιστοποίηση για μηχανές αναζήτησης. Όπως μπορείτε να καταλάβετε λοιπόν, έχει άμεση σχέση με τις μηχανές αναζήτησης, οι οποίες και πλέον αποτελούν τη πύλη εισόδου για το internet σχεδόν για όλους τους χρήστες (ποιος θυμάται απέξω URLs πέρα από μερικά που χρησιμοποιεί κάθε μέρα;) και αποσκοπεί στο να κάνει τις ιστοσελίδες καλύτερες γι’ αυτές  τις μηχανές. Ας δούμε λοιπόν πως το καταφέρνει αυτό, αφού πρώτα όμως δούμε όσο το δυνατόν πιο απλά πως δουλεύουν οι μηχανές αναζήτησης.

Πώς δουλεύουν οι μηχανές αναζήτησης;

Όταν γίνεται μια αναζήτηση, οι μηχανές αναζήτησης ψάχνουν στους καταλόγους τους για να βρουν ιστοσελίδες που καλύπτουν τα κριτήρια της αναζήτησης του χρήστη, κάτι που συνήθως γίνεται με βάση κάποιες λέξεις κλειδιά. Από εκεί και μετά, η μηχανή παράγει την σελίδα με τα αποτελέσματα της αναζήτησης. Η μηχανή δεν θέλει να δώσει στον χρήστη απλά τα πιο σχετικά αποτελέσματα, θέλει να του δώσεις και τις σελίδες που είναι πιο φιλικές στη χρήση κι εύκολες στη πλοήγηση και αυτός είναι ο λόγος που υπάρχει η κατάταξη στις σελίδες αποτελεσμάτων. Όσο πιο ψηλά είναι ένα αποτέλεσμα, τόσο πιο σχετικό είναι με την αναζήτηση αλλά και τόσο καλύτερο είναι το site στο οποίο βρίσκεται σε σχέση με τα άλλα. Οι χρήστες το καταλαβαίνουν αυτό γ’ αυτό και οι πιθανότητες να κάνουν κλικ σε ένα site εξαρτώνται από τη θέση στα αποτελέσματα.

Τι κάνει το SEO

Η κατάταξη στις σελίδες αποτελεσμάτων γίνεται με βάση κάποια κριτήρια, τα οποία πέρα από την σχετικότητα με κάποια θέματα και αναζητήσεις αφορούν και τη χρηστικότητα του site και το κύρος του. Η βελτιστοποίηση ιστοσελίδων SEO φροντίζει ώστε ένα site να πληροί όσο το δυνατόν περισσότερα από αυτά τα κριτήρια προκειμένου να βγαίνει πάντα ψηλά στις σελίδες αποτελεσμάτων.

Πώς γίνεται το SEO

Το SEO μπορεί να γίνει τόσο μέσα στο ίδιο το site όσο και πέρα από αυτό. Οι ενέργειες που γίνονται στο ίδιο το site ποικίλουν κι εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τον τύπο και την κατάσταση του. Σε γενικές γραμμές, γίνεται μια βελτιστοποίηση της γενικής δομής τουsite ώστε να είναι πιο εύκολο το crawling του από τις «αράχνες» των μηχανών αναζήτησης και να γίνει και πιο φιλικό στον χρήστη. Θα δοθεί επίσης έμφαση στο responsive design καθώς και στη βελτίωση της εμφάνισης του site σε κινητές συσκευές αφού πλέον από αυτές γίνεται κυρίως το browsing στο internet. Τέλος, θα προστίθεται σε τακτά χρονικά διαστήματα ποιοτικό και πρωτότυπο περιεχόμενο.

Το η φάση του SEO που γίνεται έξω από το site αφορά κυρίως την «ανταλλαγή» links με sites που θεωρείται ότι έχουν μεγάλο κύρος σε θέματα που αφορούν το site καθώς και την εγγραφή της ιστοσελίδας σε διάφορους καταλόγους κι ευρετήρια. Όλες οι κινήσεις αποσκοπούν στο να κερδίσει «αξιοπιστία» το site.

Εν κατακλείδι, το SEO είναι μια πολύ πολύπλοκη κι εξειδικευμένη διαδικασία η οποία όμως μπορεί να αποφέρει πολλά οφέλη σε ένα site αφού θα το τροφοδοτεί σταθερά με επισκέπτες που ήδη ψάχνουν για πράγματα που σχετίζονται με το περιεχόμενο ή το προϊόν του site, οπότε και αυξάνονται οι πιθανότητες μετατροπής του σε πελάτη, συνδρομητή ή ότι ενδιαφέρει τον ιδιοκτήτη.